Josef Zvoníček, Interbus Praha

Rozhovor s Josefem Zvoníčkem, ředitelem firmy Interbus Praha

Interbus Praha spol. s r. o. byla založena v roce 1993 a za dobu svého působení se stala jednou z největších dopravních společností, nabízející svým klientům osobní dopravu v zahraničních autokarech, minibusech a osobních vozidlech vysoké kvality. Kromě dopravních služeb dokáže svým klientům zajistit i kompletní služby na klíč. Řediteli a spolumajiteli firmy, Josefu Zvoníčkovi, jsme položili několik otázek.

Co vás přivedlo k autobusům a co vás na autobusové dopravě nejvíc baví?

Můj otec byl řidičem v ČSAD Kladno a jezdil snad se vším, co mělo kola. Často mě jako dítě ještě školou nepovinné brával sebou a tak si pamatuji Tatru 111, Pragu RND i S5T a další skvělé stroje. Později jezdil s autobusem a když mi bylo 10, tak mi svěřil řízení autobusu Š706 RTO, ano, jel jsem v únoru 1968 na sněhu z Kladna až do Buštěhradu, kde jsme bydleli. Dnes mě jímá hrůza, když si vzpomenu, jak mezi mnou a tátou byl ten ohromný dekl motoru a co všechno se mohlo stát, ale otec asi věděl, že to zvládnu (v té době jsem již běžně řídil náš skvělý luxusní automobil AERO 30, ročník 1932). Později otec koupil od nějakého sportovního klubu Pragu RND, kterou přestavěl na „obytný vůz" a tak jsme trávili rodinné dovolené cestováním po ČSSR a v době mezi jednou a druhou dovolenou jsme neustále spravovali, tu prasklé pero, tu těsnění pod hlavou, měnili jsme prasklé hlavy motoru, sem tam i přetržené ojnice – to když nám „podala ruku". Uznejte, copak bych mohl prodávat např. zeleninu?

Jak rozsáhlý vozový park vlastní vaše firma? Kterou značku autobusů osobně preferujete a proč?

Jsme malá firma, která vlastní pouze 18 autobusů a minibusů, ale máme dlouholeté spolupracující dopravce, které jezdí v našich barvách. Upřednostňuji autobusy zn. SETRA a MERCEDES BENZ, hlavně vzhledem k jejich spolehlivosti a dostupnosti servisu po celé Evropě.

Prozradíte největší počet osob přepravený najednou v rámci jedné akce?

MMF – 8.000

Spatřujete v současné zájezdové a příležitostné dopravě nějaké zajímavé trendy? Jak vnímáte měnící se požadavky business klientely?

Pro nás ne až tak zajímavý trend – poskytování kvalitnějších služeb s novějšími dopravními prostředky než v minulosti za méně peněz.

Interbus Praha působí na českém trhu již patnáct let. Co považujete za to nejcennější, co jste se za tu dobu ve vaší funkci naučil?

Zachovat si chladnou hlavu a schopnost rozhodnout za všech okolností.

Pamatujete si na nejbizarnější požadavek ze strany klienta? Jak jste se s ním vypořádali?

Přeprava koček (čtyřnohých) na výstavu do Wolfsburgu , v autobusu přestalo fungovat topení a hrozilo, že kočky budou nemocné, takže byly všechny nacpané vepředu u řidiče, kde topení fungovalo, ale dobře to dopadlo a kočky snad vyhrály nějakou tu cenu.

Co plánujete do budoucna?

Přežít.

Děkujeme za rozhovor.
Rozhovory17. březen 2008, Daniel Srb